Tämä sivusto käyttää evästeitä, jotta sivusto toimisi mahdollisimman hyvin.

Academic Work Finland ja sen valikoidut kumppanit käyttävät evästeitä ja muuta vastaavaa teknologiaa tarjotakseen parhaan mahdollisen käyttökokemuksen tällä verkkosivustolla. Jos annat suostumuksesi, käytämme evästeitä analytiikka- ja markkinointitarkoituksiin.

Evästekäytännöstä saat lisätietoa käyttämistämme evästeistä.

Voit milloin tahansa perua suostumuksesi tai muokata sitä klikkaamalla verkkosivuston jokaisen sivun alaosassa olevaa kohtaa Hallitse evästeitä.

Valitse haluamasi evästeet

Tällä sivustolla käytämme vain ehdottoman välttämättömiä evästeitä, joita ilman sivusto ei toimi kunnolla.

Jos annat suostumuksesi, käytämme myös muuntyyppisiä evästeitä. Alla olevilla säätimillä voit antaa tai perua suostumuksesi erityyppisiin evästeisiin. Voit milloin tahansa muuttaa suostumustasi tai perua sen kokonaan. Klikkaa vain Hallitse evästeitä -linkkiä, joka on aina käytettävissä sivuston alaosassa.

Lisätietoa erityyppisten evästeiden käyttötarkoituksista, evästeiden keräämien tietojen käytöstä ja muusta vastaavasta saat evästekäytännöstämme.

Nämä evästeet ovat välttämättömiä, jotta sivusto toimisi kunnolla, ja ne ovat aina käytössä, kun vierailet sivustolla.

Toimittajat Teamtailor

Nämä evästeet keräävät tietoa, joka auttaa sivuston käyttötavan ymmärtämisessä.

Toimittajat Teamtailor

Näiden evästeiden avulla saat oleellisempaa mainontaa. Toisinaan ne myös toimittavat sivustolle lisätoimintoja.

Toimittajat Youtube, Vimeo, UserMatchHistory, Li_sugr, BizographicsOptOut, _guid, li-oatml, li_fat_id, U, bcookie, bscookie, lang, lidc, fr, oo, ddid, _fbc

Matkalla menestyväksi myyjäksi: opi parhailta

Onko myynti jotain, mitä kuka tahansa voi oppia vai täytyykö siinä menestyäkseen olla juuri tietynlainen tyyppi? Katsotaan! Tapasimme huippumyyjiämme viidestä eri maasta ja juttelimme heidän kanssaan myyjille tärkeistä ominaisuuksista, yleisimmistä virheistä ja avaimista menestykseen.

  • Teemme töitä asetettujen tavoitteiden eteen. Kunhan hommat hoituvat, voi ne tehdä milloin ja mistä vaan. Tämänkaltainen joustavuus on hienoa lasten kanssa.

    Johan Holmberg

  • Myyntiluvut toki kertovat, että olen hyvä työssäni, mutta se, mikä todella motivoi on asiakkaiden tukeminen. Koen, että asiakkaani näkevät minut ennen kaikkea sparrailukaverina, kenelle he soittavat uusista ideoista tai silloin, kun he tarvitsevat ratkaisun ongelmaan. Arvostan sitä, että he todella kuuntelevat ajatuksiani ja luottavat neuvoihini. On hienoa päästä rakentamaan tällaisia suhteita ihmisten kanssa, keitä ei tunne töiden ulkopuolella.

    Tugba

    Account Manager, Tanska

Huippumyyjän tärkeimmät ominaisuudet

  • On hyvä pyrkiä samaistumaan muihin ihmisiin ja heidän tilanteeseensa. Yritä ymmärtää sitä henkilöä, jonka kanssa puhut ja miltä hänen arkensa näyttää ja mieti sitten, miten voisit tehdä siitä helpompaa. Yksi piirre, josta minulle on paljon hyötyä tässä työssä, on se, että olen aidosti kiinnostunut tapaamistani ihmisistä.

    Cristian

    Account Manager, Norja

  • Myyjän täytyy olla mukautuva ja keskityttävä ratkaisujen löytämiseen. Perusteellisten tarveanalyysien tekemisestä on paljon hyötyä, koska silloin pystyt esittämään asiakkaalle sellaisia ideoita, jotka osoittavat, että olet kartalla heidän tilanteestaan. Asiakas ei välttämättä näe tarvetta palveluillesi juuri sillä hetkellä, mutta kun se päivä myöhemmin koittaa, muistavat he sinut ja tarjouksesi.

    Josephine

    Account Manager, Ruotsi

  • Huippumyyjiä on ihan joka lähtöön. Ei ole yhtä persoonaa, joka olisi täydellinen tähän työhön. Aiemmin ehkä ajattelin niin, mutta en enää. Hyvä myyjä on yksinkertaisesti hyvä ihmisten kanssa. Viime kädessä tässäkin on kyse vain siitä, että on oma itsensä. Sinun ei tarvitse ystävystyä jokaisen asiakkaan kanssa, mutta niin kauan kuin olet aidosti juuri sellainen kuin olet, asiat kyllä järjestyvät.

    Tugba Ataei

Tyypillisimmät virheet myyntityössä

  • Aloittelijana on helppo keskittyä siihen puheluiden, sähköpostien ja tapaamisten määrään, jonka onnistut änkeämään kalenteriisi. Saatat pitää yhteyttä moneen yritykseen kerralla sen sijaan, että yrittäisit spotata ne, joihin todella uskot ja tutustua heihin paremmin. Jälkimmäinen on paljon parempi vaihtoehto kuin pintapuolisesti monien eri yrityksen kontaktointi.

    Johan

    Account Manager, Suomi

  • Yleensä ei ole yhdestä yksittäisestä ihmisestä kiinni, lähteekö yhteistyö yrityksen kanssa liikkeelle vai ei. Usein palvelua voi myydä usealle eri osastolle. Jos ensimmäinen henkilö sanoo ei, ajattelee aloitteleva myyjä monesti, ettei yritys olekaan kiinnostava ja siirtyy seuraavaan. Sen sijaan kannattaisi etsiä muita yhteyshenkilöitä kyseisestä yrityksestä. Kun käyt listaa läpi, löydät lopulta jonkun, joka lähtee juttuun mukaan.

    Kristof

    Account Manager, Saksa

Myyntiuralle? Tässä meidän vinkit!

  • On oltava sitkeä ja nokkela. Mitä useammin nostat puhelimen käteen, sitä enemmän tapaamisia saat sovittua ja sitä enemmän kauppaa teet. Niin sen voisi kiteyttää. Luot kaikki omat mahdollisuutesi!

    Josephine